Tisztelt Adófizetők!
A Magyar Államkincstár Budapest és Pest Vármegyei Igazgatóságánál keletkezett és az egész adószakrendszerünkre kiható központi informatikai hiba miatt az előző évekhez képest több napos késéssel történt meg a 2023. évi helyi adó egyenlegértesítők, valamint csekkek elkészítése, így ezek kézbesítése is. A hiba elhárítása megtörtént és előreláthatólag mindenkihez a teljesítési határidő előtt meg fognak érkezni az adóértesítők.
Az építmény- és telekadó egyenlegértesítő levelünk tartalmazni fogja a II. félévi adók befizetéséhez a csekkeket is, második félévben már külön nem küldünk ki sem levelet, sem csekket.
A 2023. évi építmény- és telekadókat két egyenlő részletben kell befizetni:
Befizetési határidők:
I. félév 2023. március 16.
II. félév 2023. szeptember 15.
A 2021. évi bevallás alapján a helyi iparűzési adóelőleg befizetési kötelezettsége szintén 2023. március 16.
A 2022. évre vonatkozó iparűzési adóbevallás határideje 2023. május 31. Ennek alapján kell meghatározni a 2023. szeptember 15-ig, és 2024. március 15-ig fizetendő iparűzési adóelőlegeket.
A gépjárműadó 2021. január 1-től a NAV-hoz tartozik. Az Ügyfélkapuval rendelkező gépjárműtulajdonosok az Ügyfélkapun keresztül kapják meg a gépjárműadó értesítőt. Ügyfélkapu hiányában a gépjárműadó értesítő postán érkezik.
Amennyiben az adó határidőben való befizetésével kapcsolatban probléma, kérdés merülne fel, kérjük minél hamarabb jelezzék az ado@nagykovacsi.hu -ra, vagy telefonos elérhetőségeinken.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy helyi adóügyekben elektronikus ügyintézésre - ügyindításra, egyenleg lekérdezésre - van lehetősége minden ügyfelünknek, tehát nem szükséges megvárni az egyenlegértesítő levél megérkezését.
Az ügyintézéshez rendelkeznie kell elektronikus azonosításra alkalmas azonosítóval (ügyfélkapus regisztrációval, e-személyivel, vagy részleges kódú telefonos azonosítással), értesítési tárhellyel. A szolgáltatás az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (OHP) az alábbi címek bármelyikén elérhető: