Dr. Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja a Miniszterelnökség iránymutatása szerint 2020. május 25. napjával megszüntette a veszélyhelyzet miatt bevezetett, ügyfélszolgálatokat érintő korlátozásokat, időpontfoglalás nélkül is felkereshetik kormányablakainkat, ügyfélfogadási helyszíneinket.
A személyes ügyintézés során – a védelmi intézkedésekről szóló 168/2020. (IV.30.) Korm. rendelet 2. §. (1) bekezdés értelmében – mindenki köteles a szociális érintkezést (az egy háztartásban élők kivételével) a lehető legkisebb mértékűre korlátozni, és 1,5 méter távolságot tartani, valamint szájat és orrot eltakaró maszkot vagy kendőt viselni.
Továbbra is hatályban marad a 81/2020. (IV.1.) Korm. rendelet 6. §. (1) bekezdése, miszerint a veszélyhelyzet alatt a magyar állampolgárok hazánk területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek maradnak.
A várakozási idő minimálisra csökkentése érdekében kérjük kormányablakainkban megjelenő ügyfeleinket, vegyék igénybe az előzetes időpontfoglalás lehetőségét (Kormányzati Ügyfélvonal tel.: 1818, honlap: idopontfoglalo.kh.gov.hu).
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy a legtöbb hivatali ügy otthonról, számítógép segítségével is intézhető. Javasoljuk, hogy elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal vagy telefonos azonosítással történik), továbbá az ügyek jelentős hányadában lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (https://epapir.gov.hu; a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges).
A kormányhivatalok működésének ez év elején végrehajtott egyszerűsítése érintette a Budakeszi Járási Hivatal korábbi földhivatali osztályát is, amely 2020. március 1. napjával a Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztálya alá tagozódott be. A szervezeti egység új elnevezése „Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztály Földhivatali Osztály 1”. Mind az ügyfélfogadási idő (H: 8:30-12:00, 13:00-16:00, Sze: 8:30-12:00 13:00-16:00), mind pedig az osztály telefonos és elektronikus elérhetőségei változatlanok (tel: 06-1-279-2090, Hivatali Kapu KRID: 329708721, e-mail: foldhivatal.budakeszi@pest.gov.hu).
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén járásunkban 2020. március 1. napjától a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya jár el. A témában széleskörű tájékoztatást nyújt a https://fogyasztovedelem.kormany.hu oldal.
A jogi segítségnyújtás, valamint az áldozatsegítés a Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztályának hatáskörébe került, a korábban igazságügyi feladatokat ellátó osztályunk megnevezése 2020. március 1. napjától ennek megfelelően Gyámügyi Osztály.
A kormányhivatal valamennyi főosztályának elérhetősége megtalálható az alábbi linken: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei.