Születési, házassági, halotti anyakönyvi kivonat kiállítása:
A 2014. július 1-je után történt születési, házassági és halotti eseményekről bármelyik anyakönyvvezetőtől lehet anyakönyvi kivonatot kiállítását kérni.
A 2014. július 1-jét megelőző papír alapú anyakönyvi bejegyzésekről abban az esetben lehetséges az anyakönyvi kivonat kiállítása bármelyik anyakönyvvezetőnél, ha az anyakönyvi események 2014. július 1-je után az EAK rendszerben rögzítésre kerültek, amennyiben még nem szerepel a rendszerben, az anyakönyvvezető e-mailben megkeresi az esemény helye szerinti anyakönyvvezetőt, hogy az eseményt rögzítse fel a rendszerbe.
Eljárási illeték: Illetékmentes.
Az anyakönyvi okiratot a kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül, ha az anyakönyvi okirattal igazolni kívánt adat az elektronikus anyakönyvnek adattartalma, de az elektronikus anyakönyvbe még nem jegyezték be, a bejegyzéstől számított nyolc napon belül kell kiállítani, és azt a személyesen megjelent kérelmezőnek átadni vagy a kérelmezőnek elküldeni. Azonnali kivonat kiállításra nincs lehetőség.
A papír alapon benyújtott, anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet az anyakönyvi okirattal érintett adattartalomnak az elektronikus anyakönyvbe történő bejegyzése érdekében az EAK rendszerben a kérelem beérkezésétől számított öt napon belül rögzíteni kell.
Az anyakönyvi kivonatot az érintett vagy az általa meghatalmazott személy kérheti.
A kérelem nyomtatvány a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán vagy a tájékoztató szöveg alatt lévő csatolmányból érhető el.
Ügyintézők:
Dervalics Lászlóné anyakönyvvezető Telefon: +36-26-389-327/108 mellék
email: anyakonyv@nagykovacsi.hu
Grubitsné Szabó Beáta anyakönyvvezető Telefon: +36-26-555-124/105 mellék
email: anyakonyv@nagykovacsi.hu
Vonatkozó jogszabályok:
- Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 73-74. §, 74/A §, 84. §
- Az általános közigazgatási rendtartásáról szóló 2016. évi XL. törvény
- A fővárosi és megyei kormányhivatalokról szóló 288/2010. (XII. 21.) Korm. rendelet 1. melléklet
A Nagykovácsi Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) felhívja a figyelmét, hogy a nyomtatvány kitöltése során felvételre kerülő személyes adatokat az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok áramlásáról, valamint a 95/46/ EK rendelet hatályon kívül helyezéséről és a Hivatal Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatában foglaltaknak megfelelően kezeli.